واکنش غیرمنتظره ایران آمریکا را در بحران فرو می برد

رییس سابق سیا:

واکنش غیرمنتظره ایران آمریکا را در بحران فرو می برد

رییس پیشین سازمان سیا هشدار داد که ممکن است آمریکا قادر به مدیریت روند افزایش تنش با ایران نباشد و این تنش در یک نقطه خاص از کنترل خارج شود.

 به گزارش آشیانه نیوز به نقل از ایران هسته‌ای ،مایکل هایدن آخرین رییس آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا که اکنون جزو مشاوران اصلی محافل سیاسی واشینگتن در امور اطلاعاتی است، روز دوشنبه اول اسفند 1390 (20 فوریه 2012) هشدار داد استراتژی مقابله به مثل ایران ممکن است کار دست امریکا بدهد.

هایدن که با سی ان ان گفت وگو کرده است، به اقدامات اخیر ایران همانند برگزاری رزمایش درخلیج فارس و همچنین رونمایی از چند دستاورد مهم هسته ای اشاره کرد و گفت:به دلیل زیاد شدن فشارها ایرانی ها به انجام اقداماتی روی آورده اند که جنبه مقابله جویانه ان بسیار زیاد است.

هایدن ادامه داد: خطر در این است که یک نفر در درون فرایند تصمیم گیری پیچیده ایران تصمیم بدی بگیرد و در خلیج فارس یا تنگه هرمز یا جاهای دیگر کاری بکند که بحران بزرگی ایجاد کند.

این ارزیابی هایدن یک نمونه از تعداد روز افزون ارزیابی هایی است که احتمال می دهند ممکن است ایران در پاسخ به فشارهای پی در پی آمریکا دست به اقدامی بزند که امریکا مجبور باشد در واکنش به آن وارد یک بحران با ایران شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد