سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخگویی درباره ایران طفره رفت

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخگویی درباره ایران طفره رفت

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی از پاسخگویی درباره نتیجه بخش بودن فشارها بر کشورهای جهان برای قطع ارتباط با ایران طفره رفت و بدین ترتیب بطور غیرمستقیم به شکست تلاشهایش در این راه اذعان کرد.

به گزارش آشیانه نیوز ، خبرنگاری پرسید: آمریکا به چه پیشرفت هایی در گفتگو با هند و چین برای کاهش وابستگی به نفت ایران رسیده است؟

ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخ دقیق طفره رفت و گفت: همانطور که می دانید ما هر روز در حال گفتگو با کشورهای جهان در زمینه های مختلف از جمله وابستگی به نفت ایران هستیم. ما در حال گفتگو با چین و هند و دیگر کشورها در اروپا و آسیا هستیم و نمی خواهم به تفصیل درباره گفتگوها با هر کشوری صحبت کنم. همه مذاکرات یک هدف را دنبال می کنند و آن افزایش فشار بر ایران است. هدف ما این است که هند را برای کاهش وابستگی به نفت ایران ترغیب کنیم و این گفتگوها ادامه خواهدیافت.

وی گفت: من درباره دخالت ایرانی ها در عملیات تروریستی در هند اطلاعی ندارم و هند در حال بررسی موضوع است.

خبرنگاری پرسید: چند هفته است که نامه جلیلی دریافت شده است.آیا شما پاسخ رسمی به آن  دادید یا در حال بررسی آن هستید؟
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما به همکاری در چارچوب گروه پنج به علاوه یک ادامه می دهیم. ما این نامه را خواندیم.  پاسخ ما جامع خواهد بود و منتظر هستیم.

ویکتوریا نولاند درباره تصمیم ایران برای قطع صادرات نفت به فرانسه و انگلیس و واکنش آمریکا به این مسئله گفت: آنچه که اهمیت دارد این است که ایران می فهمد جامعه بین المللی مصمم است تا فشارها بر ایران را حفظ کند و ما این مطلب را در پاسخ به نامه ایران به پنج به علاوه یک گفتیم.

خبرنگار پرسید: هیئت آژانس بین المللی انرژی هسته ی در تهران بسر می برد اما ظاهرا دولت ایران اجازه بازرسی همه مکان ها را نمی دهد. آیا ایران در حال ارسال نشانه های نادرست به جامعه بین المللی نیست؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما می دانیم آژانس بین المللی هسته ای برنامه دو روزه بازید از ایران را  داشته است. ما منتظر گزارش این سفر خواهیم بود.

نولاند گفت: من فکر می کنم کاخ سفید نشست مشاور امنیت ملی آمریکا در اسرائیل را بررسی کرد و رایزنی خوبی انجام شد. من فکر  نمی کنم دیدگاه ما تغییر کرده باشد. آمریکا و اسرائیل معتقد هستند که ایران به الزامات بین المللی عمل نمی کند و  ما باید  فشارها به این کشور را افزایش دهیم.

خبرنگار پرسید: گزارش هایی حاکی از احتمال سفر وزیر جنگ اسرائیل به واشنگتن وجود دارد. به نظر می رسد گفتگوهای بیشتری با دولت نتانیاهو صورت پذیرد.آیا چنین است؟

وی گفت : ما همواره تعامل با اسرائیل را حفظ کردیم. این بخشی از گفتگوهای ما در همه سطوح، علاوه بر ایران، درباره مسائل دوجانبه و سوریه و منطقه  است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد