ضرغامی:روح "شهید بابایی"ناظر ماست/رمز گشایی از زندگی شهید بابایی

در پی تقدیر از عوامل "شوق پرواز" توسط رئیس رسانه ملی؛

ضرغامی:روح "شهید بابایی"ناظر ماست/رمز گشایی از زندگی شهید بابایی کار درستی است

رمزگشایی در خصوص زندگی شهید بابایی کار بزرگی بود و او اسطوره صبر و استقامت بود.

به گزارش آشیانه نیوز حاضر در محل؛نشست نقد و تقدیر از عوامل سریال "شوق پرواز" ظهر امروز در دفتر رئیس رسانه ملی با حضور علی دارابی-معاون سیما، یدالله صمدی -کارگردان ،جواد نوروز بیگی-تهیه کننده و جمعی از عوامل و بازیگران برگزار شد.

عزت الله ضرغامی،رئیس رسانه ملی ضمن تشکر از تمامی عوامل سریال "شوق پرواز "گفت:تردید ندارم روح "شهید بابایی" اکنون ناظر این جلسه است؛چراکه در سایه شهدا ما می توانیم کار خود را انجام دهیم که ذخیره آخرت ما باشد.

رئیس رسانه ملی درخصوص رمزگشایی از اسطوره ها افزود:رمز گشایی از اسطوره ها کار درستی نیست،چراکه اسطوره ها ذهنیتی را برای مردم ساختند.

ضرغامی ادامه داد:اسطوره ها جایگاه ویژه ای دارند که اگر اثری درخصوص آنها ضعیف ساخته شود؛در پیش چشم مردم جایگاه آنها تنزل پیدا می کند.

وی افزود:اما رمزگشایی در مجموعه ای مثل "شوق پرواز "کاری خوب و تاثیرگذار است.به این دلیل که برای نسل های آینده مفید و الگوی خوبی خواهد بود.

وی ادامه داد:"شهید بابایی" سردار بزرگ شناسنامه و هویت کشورمان است که خوشبختانه "شوق پرواز"موفق تاثیرگذار و پرمخاطب بود و تمامی بخش های شخصیتی این شهید به خوبی و نمایش داده شد.

وی افزود:هویت ما مشخص است،اما کشورهای غربی با گریه کردن برای ماشین نابود شده در فیلم سینمایی "جنگ ستارگان" به دنبال هویت گمشده خود هستند.

ضرغامی با اشاره به این مطلب که امثال شهید بابایی از همین جامعه اند،اظهار داشت:"شهید بابایی" فردی از همین جامعه بود که دوربین یدالله صمدی صبر و استقامت ایشان را به درستی به تصویر کشید.

رئیس رسانه ملی درخصوص سکانس های "شوق پرواز "تصریح کرد:تمامی سکانس ها و دیالوگ ها بی نظیر بود و هر دیالوگ و سکانس توانست مخاطب خود را حفظ و جذب کند.

وی درخصوص حساسیت ساخت آثاری چون "شوق پرواز" افزود:این گونه آثار،مستند زندگی افراد است که در صورت عدم تنظیم قصه به راحتی مخاطب خود را از دست می دهد.

ضرغامی تصریح کرد:با پخش این سریال همه جوانان می خواهند شهید بابایی شوند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به شهدای گمنام اظهار داشت:شهیدان گمنام از جایگاه بالایی برخوردارند و همه آنها جزء سرمایه های ارزشمند کشورمان هستند.

وی افزود:ما نتوانستیم تمام زوایای زندگی و اخلاقی شهید بابایی را به تصویر درآوریم؛ولی از تمامی هنرمندان که جزء سرمایه های هنر و سینمای کشورند سپاسگذار هستم.

وی تصریح کرد:"شوق پرواز" نسل هایی را تحت تاثیر خود قرارداد که همه دوست دارند روزی مانند شهید بابایی شوند.

همچنین یدالله صمدی،‌کارگردان "شوق پرواز" افزود:در یکی از قسمت های آخر این سریال تلاش کردیم تا سریال به موقع به پخش برسد.

این کارگردان ادامه داد:آهنگسازی این مجموعه بسیار دشوار بود،موسیقی آن را با کیفیت بالا می خواستم.

همچنین؛جواد نوروز بیگی،‌تهیه کننده "شوق پرواز "گفت:ساخت این سریال را نمی توانستم به دست هر کارگردانی بسپارم و صمدی اولین و آخرین گزینه ما برای کارگردانی این مجموعه بود.

وی افزود:من از حمایت مالی و دیگر کمک ها بسیار تشکر می کنم و تقاضا دارم درخصوص ساخت چنین سریال هایی دست عوامل را در مطرح کردن موضوعاتی وسیع باز بگذارند.

همچنین؛عزت اله ضرغامی افزود:تمامی سریال های ارزشمند ما چون حضرت یوسف (ع) و سریال امام علی(ع) همگی ارزشمند بوده اند.

شهاب حسینی بازیگر نقش شهید بابایی گفت:از تحمل بزرگان این مجموعه با موی سپیدشان که با جوانی من کنار آمدند،تشکر می کنم و به جرات می گویم اختیار این کار در دست من نبود و خداوند خواست که من عهده دار این امانت باشم.

وی تصریح  کرد:در همه پروژه ها بازیگر نقش را می سازد،ولی در "شوق پرواز" نقش هدایت کننده من بود.

همچنین؛ملیحه حکمت،‌همسر شهید بابایی گفت:از همه عوامل این مجموعه به خصوص ضرغامی ،‌دارابی،‌بنیاد شهید،‌نیروی هوایی و یدالله صمدی و جواد نوروزبیگی کمال تشکر را دارم و این عزیزان با وجود همه مشکلات با عشق خاصشان به "شهید بابایی" توانستند این پروژه را به نحو عالی به اتمام برسانند.

وی ادامه داد:معتقدم باید از شهدای گمنام نیز قدردانی کرد و یاد آن ها را گرامی داشت.

همچنین سلما بابایی دختر شهید بابایی گفت:با دیدن این سریال به دنیال آمدن خود را دیدم،‌شهادت پدرم را دیدم و دوباره خاطرات تلخ و شیرینی در ذهنم تداعی شد.

وی تصریح کرد:شهاب حسینی به دلیل شباهتش با پدرم،‌باعث زنده شدن خیلی از خاطرات من شد و از او سپاسگذارم.

سلما بابایی افزود:پدرم به عنوان فرشته ای آمد و ماموریتی را که برعهده داشت را انجام داد و رفت.

همچنین فرهاد توحیدی نویسنده مجموعه "شوق پرواز" گفت:این مجموعه با همه نقاط قوت و ضعفش به سرانجام رسید و پخش شد.

وی افزود:نوشتن و ساختن در مورد تاریخ معاصر و دفاع مقدس‌،راه رفتن بر لبه تیغ  و بسیار حساس و دقیق است که اگر صورت گیرد رستگار می شویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد