طرح تولید نسل جدید هواپیماهای جنگنده

سردار وحیدی خبر داد:

طرح تولید نسل جدید هواپیماهای جنگنده

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران اکنون تولید کننده هواپیماهای جنگی است و طرح های متعدد دیگری را برای ساخت اینگونه هواپیماها در دستور کار دارد که نشانگر بالندگی و اعتماد به نفس و توانمندی دانشمندان کشورمان است.

به گزارش آشیانه نیوز، سردار احمد وحیدی در یازدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران در جمع خبرنگاران از پرتاب ماهواره طلوع و فجر در سال آینده خبر داد و گفت: با امکان مانور مداری که این ماهواره ها دارند، دستاورد بسیار ارزشمندی نصیب کشورمان می شود.
وی افزود: قراردادن ماهواره در مدار ژئو (36 هزار کیلومتر)، از جمله برنامه های جمهوری اسلامی ایران است که به طور جدی آن را پیگیری می کنیم.
سردار وحیدی با اشاره به دستاوردهای بشر در حوزه هوا و فضا گفت: اکنون به همت جوانان و متخصصان کشورمان در حوزه موشکی جزء 10 کشور جهان هستیم و در حوزه ماهواره برها نیز در جمع 8 کشور برتر جهان قرار داریم.
وزیر دفاع با اشاره به ساخت هواپیمای مسافربر ایران 140 گفت: در آینده نزدیک، هواپیمای گشت دریایی را نیز به پرواز درخواهیم آورد.
سردار وحیدی تصریح کرد: اگر در ساخت موتورهای هوایی به نتیجه مطلوب برسیم، ساخت هواپیماهای داخلی به صورت صد درصد در کشورمان انجام خواهد شد.
وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اکنون تولید کننده هواپیماهای جنگی است و طرح های متعدد دیگری را برای ساخت اینگونه هواپیماها در دستور کار دارد که نشانگر بالندگی و اعتماد به نفس و توانمندی دانشمندان کشورمان است.
سردار وحیدی بااشاره به اینکه اکنون حدود 110 هزار هواپیما که 36 هزار فروند آن نظامی و 19 هزار فروند تجاری است در جهان وجود دارد؛ خاطرنشان کرد: 2 تا 3 هزار ماهواره نیز در حوزه های مخابرات ، هواشناسی ، سنجش از راه دور ، نظامی و جاسوسی نیز در فضا وجود دارد که بر اساس سند چشم انداز 20 ساله، ایران رقیب کشورهای برتر در این حوزه ها خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد