آتیلا پسیانی 5000 دلاری شد! +عکس

اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر فجر؛

آتیلا پسیانی 5000 دلاری شد! +عکس

آتیلا پسیانی در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر موفق به دریافت جایزه 5000 هزار دلاری بزرگ جشنواره به خاطر کارگردانی نمایش "ریچارد سوم" شد.

به گزارش آشیانه نیوز حاضر در محل، مراسم اختتامیه سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شب گذشته 22 بهمن در تالار وحدت برگزار شد.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ارائه گزارشی تصویری از سوی رحمت امینی دبیر جشنواره گفت: امروز یادواره انقلاب اسلامی است و مردم ما در سراسر کشور عزت و عظمت و شوکت ایران عزیز را به دنیا نمایش دادند.

وی افزود: مردم ایران در هر جا نشان دادند که اعتلای کشور برایشان اصل است و این مسئله به همه اقشار جامعه برمی‌گردد به خصوص با خودباوری که امروزه در نسل جوان ایجاد شده است روز به روز شاهد فتح قله های پیشرفت هستیم.

حسینی با اشاره به اینکه هنرمندان ایران در همه زمینه ها می توانند پیشتاز باشند، تصریح کرد: امیدواریم برنامه ریزی برای جشنواره تئاتر فجر در دوره سی و یکم، به زودی آغاز شود و شاهد این کوشش از سوی دبیرخانه باشیم.

بنابراین گزارش، در این مراسم از چهار استاد و پیشکسوت تئاتر، شیرین بزرگمهر، اسماعیل خلج، احمد جولایی و جمشید مشایخی تقدیر به عمل آمد.

جمشید مشایخی در سخنرانی خود گفت: امشب افتخار می‌کنم که در حضور معلمان خودم هستم و این شاگرد از سوی شما تشویق می شود.

وی افزود: زمانی که به ایران حمله شد من خدمتگزار تئاتر کشور بودم در آن زمان تصمیم گرفتیم که در جبهه نیز نمایش اجرا کنیم و من با این نیت نامه درخواست خودم را گرفتم اما هیچ جوابی دریافت نکردم.

این هنرمند پیشکسوت در انتهای صحبت خود شعری برای شهدای انقلاب خواند.

احمد جولایی نیز گفت: امسال به دلیل اینکه تئاتر شهرستان دیده شد سپاسگذارم تئاتر شهرستان پتانسیل بسیار بالایی دارد اما متاسفانه تعریف تئاتر ملی هنوز مورد وثوق قرار نگرفته است.

وی افزود: باید سعی کنیم بازی های هنرمندان شهرستانی و آثارشان را ببینیم تمام هنرمندان شهرستان از این که آثار تهرانی دیده شوند خوشحال اند اما باید به تئاتر شهرستان نیز توجه کافی داشت.

شیرین بزرگمهر از استادان پیشکسوت عرصه تئاتر و طراحی صحنه گفت: این بزرگداشت دانشجویان من است و فکر می‌کنم اگر اکنون در این جا حضور دارم باز خورد کلاس های درسی و واکنش دانشجویان است که به من حیات دانشگاهی بخشید.

وی افزود: خوشحالم که امسال دانشجویان دیده شدند به نظرم این تعامل باید مستمر باشد و اگر نه از هر سو بازنده هستیم.

بزرگمهر با اشاره به این که همه شور و نشاط زندگی اش از کلاس ها شکل گرفته، بیان داشت: خوشحالم که این هدیه را از دانشجوهایم می‌گیرم.

همچنین، در این مراسم از مدیر کل ارشاد استان های میزبان این دوره از جشنواره فجر نیز تقدیر به عمل آمد.

همچنین از مجموعه عوامل نمایش "آدمکش" به کارگردانی محمد زوار بی ریا، از سوی اداره کل پیشگیری های فرهنگی قوه قضائیه تقدیر شد.

اثر منتخب دانشجویان این جشنواره نیز نمایش "ویران" معرفی شد، در این بخش از سه نمایش "به مراسم مرگ داداش خوش آمدید"، "‌ادیب" و "سومین شنبه هفته" تقدیر شد.

بنابراین گزارش، جوایز بخش مسابقه ایران سی امین جشنواره تئاتر فجر بدین شرح معرفی شد: در بخش طراحی صحنه از رضا عباسی و امیر سالاری به خاطر نمایش "رویای تفتیده" تقدیر شد و جایزه این بخش به شیما میرحمیدی به خاطر نمایش "به مراسم مرگ داداش خوش آمدید" تقدیم شد.

در بخش بازیگری مرد از مجموعه بازیگران نمایش "پری" به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و جواد نوری و حسین امیدی به خاطر نمایش "به مراسم مرگ داداش خوش آمدید" تقدیر شد.

جایزه بهترین بازیگر مرد به حمیدرضا آذرنگ به خاطر نمایش "خون رقصه" تقدیم شد.

در بخش بازیگر زن از گیتی قاسمی و نسیم ادبی تقدیر شد و جایزه بهترین بازیگر زن به ثریا شیرزادی به خاطر نمایش "مرگ کسب و کار من است" اهدا شد.

در بخش نمایشنامه نویسی از خیرالله تقیانی پور به خاطر نگارش نمایشنامه پری و صحرا رمضانیان به خاطر نمایشنامه "مرگ کسب و کار من است" و "ملکه موریانه" تقدیر شد و جایزه این بخش به سلما رفیعی نویسنده نمایشنامه "به مراسم مرگ داداش خوش آمدید" اهدا شد.

در بخش کارگردانی از حسین پاکدل به خاطر نمایش "عشق و عالیجناب" و آرش دادگر به خاطر نمایش "بازگشت افتخارآفرین مردان جنگی" تقدیر شد و جایزه این بخش به سمانه زندی نژاد به خاطر نمایش "به مراسم مرگ داداش خوش آمدید" تقدیم گردید.

جوایز بخش مسابقه بین الملل سی امین جشنواره تئاتر فجر نیز به این شرح معرفی شد: جایزه بخش موسیقی به مسعود سخاوت دوست به خاطر نمایش "دو لیتر در دو لیتر صلح" تقدیم شد.

جایزه بخش طراحی صحنه به نمایش "قصر مه آلود" از کشور ژاپن تعلق گرفت.

جایزه بخش بازیگری مرد به صابر ابر به نمایش "ریچارد سوم" تقدیم شد.

جایزه بهترین بازیگر زن به ناتالی منتر از کشور ایتالیا به خاطر نمایش "بیست هزار فرسنگ زیر دریا" اهدا شد.

در بخش کارگردانی تندیس جشنواره به آتیلا پسیانی به خاطر نمایش "ریچارد سوم" تعلق گرفت.

نمایش برگزیده سی امین جشنواره تئاتر فجر،" قصر مه ‌آلود" از کشور ژاپن معرفی شد و جایزه بزرگ جشنوراه نیز از بین سه نمایش "هتل پارادیزو"، از کشور آلمان، "قصر مه ‌آلود" از کشور ژاپن و "ریچارد سوم" از ایران به نمایش "ریچارد سوم" به کارگردانی آتیلا پسیانی تعلق گرفت.

شایان ذکر است، در این مراسم از درگذشتگان یک سال گذشته عرصه تئاتر یاد شد.

گفتنی است، سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شنبه 22 بهمن به کار خود پایان داد./ی2

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد