بهت و سکوت رسانه‌ای تنها واکنش غرب

گزارش ویژه خبری؛

بهت و سکوت رسانه‌ای تنها واکنش غرب به حماسه‌سازی ایرانیان در راهپیمایی عظیم 22 بهمن

حضور گسترده و میلیونی مردم ایران در راهپیمایی روز 22 بهمن در سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رسانه های وابسته به غرب را به انفعال و سکوت رسانه ای وا داشت.

به گزارش آشیانه نیوز ، سی و سومین راهپیمایی بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در فضایی کاملا متفاوت نسبت به سالهای گذشته برگزار شد. ترور شهید "مصطفی احمدی روشن" دانشمند جوان هسته ای کشورمان در فاصله یک ماه مانده به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جار و جنجال آمریکا و اسرائیل در مورد حمله نظامی به ایران، جوسازی درخصوص تحریم نفتی و بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا و هم پیمانان اروپایی اش باعث شده بود تا فضای 22 بهمن امسال حال و هوای خاصی به خود بگیرد.

رسانه های غربی به ویژه رسانه های آمریکایی که وابسته به دولت و لابی های صهیونیسم هستند و وظیفه شستشوی اذهان و افکار عمومی را برعهده دارند، منتظر بودند تا واکنش مردم ایران و احتمالا خانه نشینی آنها در 22 بهمن را در قبال تحریم ها و تهدیدات را ببینند. اما در خلال برگزاری مراسم 22 بهمن و حضور پرشور و میلیونی مردم در راهپیمایی های برگزار شده درسراسر جهان، به نظر رسید رسانه های مذکور خواب باشند و شاید هم از دیدن استقبال گسترده مردم و حمایت قاطع آنها از نظام اسلامی دچار شوک شده بودند؛ زیرا هیچ یک از رسانه های وابسته، پوشش خبری مناسبی از راهپیمایی عظیم 22 بهمن ارائه نمی کردند.

اما به محض آن که "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور کشورمان در جمع راهپیمایان میدان آزادی تهران به برنامه هسته ای کشورمان اشاره کرد و اعلام کرد به زودی خبر دستاورد بزرگ هسته ای را منتشر خواهد ساخت، رسانه های غربی که تا آن زمان سکوت و انفعال رسانه ای را ترجیح داده بودند، ناگهان از خواب بیدار شدند و سخنان رئیس جمهور را با آب و تاب فراوان گزارش دادند.

نکته قابل تأمل و جالب توجه اما این است که، با توجه به این که رئیس جمهور سخنان خود را در جمع حاضران در راهپیمایی 22 بهمن ایراد کرده بود، رسانه های غربی که همیشه خود را مشتاق خبرهای هسته ای ایران نشان داده اند، مجبور شدند برخلاف میل باطنی به حضور مردم در این راهپیمایی که نماد حمایت از نظام اسلامی محسوب می شود، اشاره کنند. اما باز هم این رسانه ها وابستگی و جیره خواری خود را یک بار دیگر نشان دادند. رسانه هایی که براساس قوانین و اصول باید بی طرفی رسانه ای را رعایت کنند، در درج خبر مربوط به تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن، جوانمردی، انصاف و بی طرفی رسانه ای را زیرپا گذاشتند و حضور مردم در این راهپیمایی را آن طور که بود گزارش نکردند.

درحالی که به گواه شاهدان عینی و تصاویر تلویزیونی، راهپیمایی امسال پرشکوه تر از سالهای گذشته برگزار شد، رسانه های غربی ترجیح دادند با عباراتی مانند ده ها هزار، جمعیت زیاد این حضور را گزارش کنند در حالی که بیشتر همین رسانه ها تجمعات اندک فتنه گران را مفصل و با بزرگنمایی گزارش می کردند.

به نظر می رسد اگر رئیس جمهور کشورمان در مورد مسئله دیگری بجز مسئله هسته ای صحبت می کرد، رسانه های وابسته غرب از همین مقدار پوشش خبری نیز دریغ می کردند.

رسانه هایی مانند رویترز، بی بی سی، هاآرتص، فاکس نیوز، سی ان ان، جزورالم پست، هافینگتون پست، واشنگتن پست و دیگر رسانه‌ها، ثانیه هایی پس از سخنرانی احمدی نژاد سخنان او در مورد اعلام خبر دستاورد هسته ای را تیتر اول خود کردند و در بخش های فرعی خبر، ناگزیر به حضور مردم نیز اشاره ای داشتند.

رویترز برای میزان حضور مردم در راهپیمایی از عبارت ده ها هزار نفر و هزاران نفر استفاده کرد. بی بی سی فقط واژه جمعیت زیاد را برای پوشش خبری تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی، انتخاب کرد. گاردین پس از درج سخنان احمدی نژاد فقط به راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و ترجیح داد به جمعیت حاضر در آن هیچ اشاره ای نکند، سی ان ان نیز همانند گاردین ترجیح داد فقط سخنان احمدی نژاد را پوشش دهد و هیچ اشاره ای به جزئیات راهپیمایی نداشته باشد. رسانه های دیگری که به تعداد شرکت کنندگان اشاره کرده بودند برای آن از واژه ده ها هزار استفاده کردند. یکی، دو رسانه دیگر مانند فرانس 24 و آسوشیتدپرس نیز جمعیت حاضر را صدها هزار اعلام کردند.

اماحقیقت چیز دیگری بود. آنچه که رسانه های وابسته و دستگاه پروپاگاندای غرب نخواست آن را ببیند، این بود که تحریم ها و تهدیدات آمریکاو اروپا و چنگ و دندان نشان دادن اسرائیل به ایرانیان تأثیری کاملا معکوس داشت. همانطور که کارشناسان و تحلیل گران غربی نیز در تحلیل های خود بارها در برابر تهدیدات خارجی با هم متحد می شوند و حتی اگر از عملکرد دولتمردان خود نیز دل خوشی نداشته باشند، در برابر تهدیدات خارجی نارضایتی ها را بروز نمی دهند.

آمریکا و غرب امیدوار بودند که با به راه انداختن جار و جنجال در خصوص تحریم نفتی و بانک مرکزی ایران، مردم از فشارهای اقتصادی به ستوه آمده و دست از پشتیبانی نظام برمی دارند، اما آنچه که در راهپیمایی روز شنبه مشاهده شد، حضور گسترده مردم متعلق به طبقه متوسط به پایین بود، هرچند که این گروه از فشارهای اقتصادی در رنج و سختی هستند، اما وقتی پای مصالح کشور و نظام به میان می آید، همیشه در صحنه دفاع و پشتیبانی از آن حضور پرشور دارند.

یکی دیگر از نکاتی موجود در راهپیمایی 22 بهمن میدان آزادی تهران که برای آمریکا سخت دردناک بود، نمایش ماکتی از پهپاد آر کیو 170 در ابعاد واقعی آن بود؛ همان هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که چندی قبل در نزدیکی مرز افغانستان طی یک جنگ سایبری به دست نیروهای توانمند ارتش ایران افتاد. این پهپاد نشان از قدرت ایران در برابر استکبار جهانی دارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس و فرانسه و تایوان در گزارش های خود از راهپیمایی 22 بهمن تهران به این موضوع اشاره کرده بودند.

از دیگر نکاتی که در راهپیمایی امسال به چشم می خورد، وجود عکس ها و تصاویر شهید احمدی روشن، دانشمند جوان هسته ای کشورمان در دست راهپیمایان به ویژه جوانان بود، و این یعنی، ترورهای کور سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل و همدستان مزدور آنها در داخل نه تنها هیچ هراسی را در میان مردم و جوانان ایران به وجود نیاورده و در عزم و اراده ملی ایرانیان در رسیدن به اهداف هسته ای نیز هیچ خللی وارد نکرده، بلکه آنها را در این مسیر مصمم تر ساخته است. موید این مطلب، اعلام آمادگی چند صد دانشجوی ایرانی برای تغییر رشته و تحصیل در رشته های مرتبط با فیزیک هسته ای بود که چند روز پس از ترور شهید احمدی روشن انتشار خبر آن بازتاب گسترده ای داشت.

سخنان خانواده شهدای هسته ای کشورمان نیز نشان از صلابت و پایمردی ایرانیان داشت.

به هر روی، راهپیمایی 22 بهمن امسال و حضور میلیونی مردم در این راهپیمایی ها نشان داد که مردم ایران هنوز هم با گذشت 33 سال پای انقلاب و آرمان های آن ایستاده اند و تحریم ها و تهدیدات نمی تواند آنها را به دست کشیدن از انقلاب و نظام اسلامی وادارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد