مدیرعامل کارگزاری راهبرد به ایران بازگشت

خبرگزاری آشیانه:مدیرعامل کارگزاری راهبرد که همچنان با تعلیق فعالیت از سوی سازمان بورس روبرو است،بنا برا اظهارات سه ماه پیش خود پس از انجام عمل جراحی به ایران بازگشته و از تلاش برای رفع تعلیق و راه اندازی تالار معاملات جدید در روزهای آینده خبر داد. 

 

 


به گزارش خبرنگار آشیانه نیوز، در پی تعلیق فعالیت کارگزاری راهبرد سرمایه‌گذاری ایران در اوایل مهر ماه توسط سازمان بورس، شایعاتی مبنی بر اختلاس6-5 میلیارد تومانی مدیرعامل این کارگزاری و بلوکه شدن 840 میلیون تومان متعلق به سازمان خصوصی‌سازی از طرف بانک ملی شعبه بورس به منظور تسویه حساب بخشی از وام 2 میلیارد تومانی به این کارگزاری منتشر و غیبت مدیرعامل حدود 75ساله کارگزاری راهبرد و عزیمت حدود مردادماه وی به امریکا موجب تشدید شایعات شد.

این موضوع ازسوی مسئولان سازمان و شرکت بورس مورد بررسی و پیگیری واقع شد و پیگیری‌های آشیانه نشان داد:شایعات مطرح شده و فرار مدیرعامل صحت نداشته و تعلیق فعالیت آن ناشی از عدم اجرای حکم سازمان مبنی بر لزوم افزایش سرمایه و جبران کمبود نقدینگی به دلیل زیان انباشته بود که با فروش 4.9 میلیارد تومانی 1.5 درصد از سهام شرکت بورس در 27 مهر (که بعد از رقابت فشرده و 5 روزه چند گروه در نهایت توسط کارگزاری توسعه فردا وابسته به موسسه مالی و اعتباری توسعه خریداری شد)، ضمن تسویه حساب با بانک ملی شعبه بورس، امکان تأمین نقدینگی و حل موضوع فراهم شد.

این در حالی است که امیرعباس کنی مدیرعامل کارگزاری راهبرد در20 مهرماه از بیمارستان لس آنجلس با خبرنگار فارس تماس گرفت و اعلام کرد: به دلیل انجام پنجمین عمل جراحی ام از حدود دو ماه پیش به آمریکا آمده ام . این عمل جراحی که مربوط به ستون فقرات بود، چند روز پیش انجام شد،10 ساعت به طول انجامید و هم اکنون در حال استراحت هستم. من طی دو تا سه ماه دیگر حتما" به ایران باز خواهم گشت و همه شایعات مربوط به عدم بازگشتم به ایران را تکذیب می کنم،

*بررسی فعالیت کارگزاری توسط سازمان بورس
براساس این گزارش، حال با گذشت سه ماه از آن تاریخ، یک مقام مسئول در سازمان بورس به آشیانه گفت: با فروش سهام شرکت بورس که متعلق به کارگزاری راهبرد بود، ‌بدهی های این شرکت به بانک ها تسویه شد و از این بابت مشکلی نیست،اما موضوع مدیریت و نحوه اداره این کارگزاری و رفع تعلیق فعالیت به تصمیم هیئت مدیره سازمان بورس بستگی دارد.

وی ادامه داد: در این رابطه گزارشی تهیه و به مسئولین ارایه شده تا تصمیم گیری نهایی شود.

*تلاش برای رفع تعلیق و راه اندازی تالار معاملات جدید در روزهای آینده

از سوی دیگر درپی مراجعه حضوری خبرنگار آشیانه به دفتر کارگزاری راهبرد در خیابان حافظ (روبروی بورس) و مشاهده ا‌میرعباس کنی در درب ورودی شرکت ، ‌مشخص شد وی چند وقت پیش به ایران بازگشته و به قول خود عمل کرده است.
کنی در گفت وگویی اعلام کرد: چهارشنبه گذشته جلسه ایی با یکی از مقامات مسئول سازمان بورس در رابطه با رفع تعلیق فعالیت و امکان از سرگیری معاملات در این گزاری داشتم که با نتایج خوبی همراه بود. چرا که چندین سرمایه گذاری خارجی از طریق این کارگزاری اقدام به معاملات سهام کرده اند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر تالار معاملات جدیدی با امکانات و ساختار تازه در میدان هفت تیر آماده کرده ام و امیدوارم طی روزهای آینده این تالار با حضور مسئولان بازار سرمایه افتتاح شود.

کنی در خاتمه گفت:به رغم فعالیت چندین ساله ام در بازار سرمایه کشور و ارایه روش های جدید سرمایه گذاری هیچ ادعایی ندارم و به ایرانی بودنم افتخار می کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد