پیشنهاد 50 تا 180 میلیون تومانی برای طرح‌های دریا در شمال

آشیانه نیوز: برای مدیریت طرح‌های دریا از سوی بسیج سازندگی در حالی رقم 180 میلیون تومانی اعلام شد که یکی از فرمانداران مازندران اعلام امادگی کرد با 50 میلیون تومان یک طرح دریا را اداره کند. 

 


به گزارش خبرگزاری آشیانه نیوز از ساری، با نزدیک شدن به سال جدید نشست‌های ستاد تسهیلات سفر مازندران نیز وارد‌ فاز جدید شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندارن شب گذشته در جلسه ستاد تسهیلات سفر که در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه همه زمینه‌ها آماده شده است تا کار طرح سالم‌سازی دریا به بسیج سازندگی سپاه واگذار شود، اظهار داشت: استانداری در خط مقدم و در راس مدیریت طرح سالم‌سازی دریا قرار دارد.
هادی ابراهیمی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های متولی باید برای فراهم آوردن زمینه‌های مطلوب تسهیلات سفر اقدام کنند، یادآور شد: در برخی از شهرهای توریستی دیده می‌شود زباله‌ها را باید با لودر و بیل جمع کرد پس شهرداری در کجای کار قرار دارند.
وی خطاب به اعضای ستاد تسهیلات سفر استان گفت: برگزاری جلسات به منظور تصمیم‌گیری است، ما کار می‌خواهیم، مسئولان به ستاد تسهیلات سفر و طرح سالم‌سازی دریا نگاه فرمایشی نداشته باشند، کار به دست نیروهای دست چندمی داده نشود.

*دولت دهم در حال تمام شدن است برای طرح دریا کاری نکردیم
وی با بیان اینکه مدیران در طرح سالم‌سازی دریا نگران اعتبار نباشند، اظهار داشت: دولت دهم در حال تمام‌شدن است و هنوز نتوانستیم کاری که دلمان می‌خواست برای دریا انجام دهیم.
این مسئول حضور فرمانداران شهرهای ساحلی را در جلسه ستاد تسهیلات سفر ضروری دانست.
ابراهیمی با تاکید بر اینکه طرح دریا در سواحل مازندران باید افزایش یابد تا مسافران از نقاط کور دریا استفاده نکنند، متذکر شد: با افزایش طرح دریا، شنای مختلط صورت نمی‌گیرد.
وی به ارائه آمار شفاف و دقیق از طرح‌های دریا در سواحل مازندران اشاره کرد و گفت: اگر آمار دقیقی از طرح‌های دریا گزارش شود ظرفیت‌سازی مطلوبی صورت می‌گیرد.
ابراهیمی ابراز داشت: معلوم نیست طرح دریا در دولت‌های بعدی چگونه دنبال می‌شود، باید از ظرفیت‌های موجود استفاده مطلوب شود.
وی وجود بخش خصوصی را در طرح دریا مناسب ندانست و گفت: 30 سال وجود بخش خصوصی را در طرح دریا تجربه کردیم و به جایی نرسیدیم.
ابراهیمی ادامه داد: دیده شد یکی از طرح‌های دریا برای صاحبش روزانه 16 میلیون تومان درآمد دارد در حالیکه به اندازه یک روز برای مسافران خدمات‌رسانی نکرد.
وی به طرح دریای مرکز مازندران اشاره کرد و گفت: طرح دریای ساری بدون آب آشامیدنی است و دیده شد که برای تهیه آب به صورت عریان یک کیلومتر باید بیایند تا آب معدنی تهیه کنند.
ابراهیمی اعتبار 180 میلیون تومانی را برای طرح سالم‌سازی دریا که پیشنهاد بسیج سازندگی بوده است را زیاد دانست و اظهار داشت: نرخ اعتبار وزارت کشور برای هر طرح سالم‌سازی دریا 75 میلیون تومان است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران نیز با بیان اینکه 270 نقطه در طرح سالم‌سازی دریا شناسایی شده است، بیان داشت: 400 نقطه کور دریای مازندران شناسایی نشد.
علیرضا جانبازی یادآور شد: مازندران از مواهب طبیعی خدادادی برخوردار است، طوری نباشد که مسافرانی به استان بیایند و در فرهنگ ما اثرگذار باشند.


* رضایت نسبی مسافران
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران نیز با بیان اینکه بحث هدفمندی یارانه‌ها که از سال قبل اجرا شد و مباحث انتخاباتی موجب شد تا وظیفه امسال ما در ستاد تسهیلات سفر نسبت به سال گذشته بیشتر شود، اظهار داشت: باید برای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران اقدامات ویژه‌ای برنامه‌ریزی شود.
اسدالله محمد پور با تاکید بر اینکه در بازدیدهای میدانی که از گردشگران داشتیم رضایت نسبی مسافران را شاهد بودیم، تصریح کرد: بحث نمازخانه‌ها، مساجد، سرویس‌های بهداشتی بین راهی و اقامتگاه‌ها را مورد توجه قرار دهیم تا به شکل ضربتی ساماندهی شوند.

*برای خدمات‌رسانی مطلوب صورت‌مان با سیلی سرخ شده است
این مسئول با بیان اینکه برای خدمات‌رسانی مطلوب صورت‌مان را با سیلی سرخ می‌کنیم، اظهار داشت: با توان اجرایی و اعتبارات شهرستانی به مسافران ملی استان مازندران خدمات‌رسانی می‌کنیم.

* طرح نهال‌کاری سال 85 با شکست مواجه شد
مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران نیز با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود سرمایه‌ای که می‌خواهد برای طرح سالم‌سازی دریا هزینه شود با دقت نظر باشد تا منجر به هدر رفت نشود، گفت: استانداری می‌تواند برای طرح سالم‌سازی دریا اقدام بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.
عباسعلی نوبخت یادآور شد: تجربه‌ای را در سال 85 با بسیج سازندگی داریم، به دلیل اینکه مطالعات طرح به درستی صورت نگرفت موجب شد بدهکاری 700 تا 800 میلیون تومانی شرکت گاز و برق شد.
وی ادامه داد: طرح نهال‌کاری سال 85 نیز با شکست مواجه شد.
نوبخت با تاکید بر اینکه طرحی که برای طرح سالم‌سازی دریا از سوی متولی خاصی که ارائه می‌شود باید کارشناسی باشد، خاطرنشان کرد: مسکنی که امسال برای این کار در نظر می‌گیرید با دوز بالاتر باشد تا سرمایه استان هدر نرود.


*اعتبار 180 میلیون تومانی برای طرح سالم‌سازی دریا
مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران نیز با اشاره به اینکه وضع موجود برای مسافران طرح سالم‌سازی دریا مناسب نیست، گفت: حداقل اعتبار مورد نیاز برای طرح سالم‌سازی دریا 180 میلیون تومان است.
عبدالسعید رنجبر از ایجاد چند استخر آرام برای مسافران نوروزی خبر داد و اظهار داشت: مسافرانی که از دورترین نقطه کشور برای شنا به ساحل مازندران می‌آیند در زمان توفانی می‌توانند از این استخرهای آرام استفاده کنند.


*جداسازی طرح شنا با چادر مانند عصر قاجار است
وی ادامه داد: برای طرح جداسازی دریا و شنای آقایان و خانم‌ها هنوز مانند عصر قاجار جداسازی با چادر انجام می‌شود.
وی ادامه داد: طرح‌های پیش‌ساخته که قدرت جابه‌جایی در طرح‌های دریا را دارد می‌تواند مشکلات را در این طرح رفع کند.
رنجبر در پاسخ به اظهارات مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران با بیان اینکه برای ادعای خود استنادهای قابل ارائه داریم، تصریح کرد: در سال 85 با دستور استاندار وقت با اعتباری بیش از 500 میلیون تومان، 320 هزار نهالی که از سوی منابع طبیعی ارائه شد در حاشیه محورهای استان کاشته شد در حالیکه خودمان از اجری طرح برخلاف دیگر دستگاه‌ها مخالف بودیم.
وی با اشاره به اینکه حریم جاده‌هایی که مورد نظر ما بود از سوی اداره راه و ترابری مشخص شد و با دستور استاندار موفق به کاشت 310 هزار نهال شدیم، اظهار داشت: سند موجود است که در 90 طرح، نهال کاری صورت گرفت و آمار بیش از 160 طرح از سوی منابع طبیعی اشتباه است.
در این جلسه یک فرماندار حاضر شد تا با اعتبار50 میلیون تومانی اقدام به سالم‌سازی طرح دریا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد